Norsk
Forening for klassisk gitar i Norge er initiativtaker og koordinator for arrangementet Den klassiske gitarens dag, som avholdes første søndag i februar over hele Norden. Vi jobber mot riksmedier som aviser, radio og TV for å få disse til å dekke arrangementene. For å kunne ha en tyngde som gjør at riksmediene er interessert i å dekke Den klassiske gitarens dag, trenger vi mange arrangementer, og vi må vite om dem. Derfor samler vi inn helt grunnleggende informasjon om lokale arrangementer gjennom dette skjemaet.

Innsamlede opplysninger som e-postadresser og mobilnumre blir kun benyttet av Forening for klassisk gitar i Norge, og blir ikke videreformidlet til andre.

Registrer deres konserter og events her: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfIFW3hGkZ1xwXL50EbXQxWZ973VzgoWFDq3RBctgMj2TdwRA/viewform?c=0&w=1

English
The Norwegian Classical Guitar Association aim to organize the Classical Guitar Day on the first Sunday of February every year. The event in 2017 will be our third marking of the Classical Guitar Day, and this year we are making the event Nordic, and inviting our friends in Sweden, Finland, Denmark and Iceland to join the fun!

In Norway, we have put on classical guitar concerts all over the country in collaboration with local music schools and guitar societies. The Norwegian Classical Guitar Association have been doing press releases to the national media, and local societies and clubs have organized concerts, masterclasses and other classical guitar related events. In order to make the national media interested in covering the Classical Guitar Day, we need to know about as many events as possible. Therefore, we are collecting basic information about local events in this form.

The information we gather will only be used by The Norwegian Classical Guitar Association, and not passed on to any third parties.

Register your concerts and events here: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfIFW3hGkZ1xwXL50EbXQxWZ973VzgoWFDq3RBctgMj2TdwRA/viewform?c=0&w=1

Concert plan (more events to be announced)
  • Kristiansand - Studenter ved Universitetet i Agder, kl 19.00, K-bygget, Sal 1.
  • Trondheim - konsert på Astrids utstillingssted
  • Holmestrand - konsert tirsdag 31. januar i Bilet Kapell med blant andre Runar Kjeldsberg, Randall Avers og Carola Johnson, Vestfold Gitarensemble og elever som fremfører solostykker og duetter.
  • Åkrehamn - konsert på Karmøy Kulturhus
  • Hamar - konsert på Toneheim folkehøgskole 1. februar.
  • Oslo - konsert på Schous bryggeri med kulturskoleelever fra Oslo kulturskole
  • Oslo - konsert på Norges musikkhøgskole 2. februar (studenter fra NMH) kl 18.00.
  • Oslo - Ny Musikk Komponistgruppe har 3 lunsjkonserter hvor Ole Martin Huser-Olesen spiller ny norsk musikk.
  • Bømlo - konsert på Moster Amfi med Sondre Høymer som hovedgjest.
  • Bergen - Konsert i Sandviken kirke med elever fra Bergen kulturskole
  • Sarpsborg - Gitarkonsertserien holder konsert. Elever fra kulturskolen, Gjermund Titlestad og Sven Lundestad.
  • Stockholm - Lilla Akademiens Gitarrfestival har lagt inn søndagen til Den klassiske gitarens dag med mesterklasser med Carles Trepat og Frederik Munk Larsen, worhshop med Jenny Horn og Mårten Falk samt konsert med deltakerne fra mesterklassene.
  • Mo i Rana
  • Narvik
  • Tromsø
  • Vang - konsert på biblioteket kl 19.30. Oddbjørn Skeie, Ingebjørg Vik Laugaland, Kristina Heensåsen, Bjørg Berge, Eivind Dølerud, Kristina Gyllensvärd, 'Trio Gyllensvärd'.
  • Røyken - konsert i Røyken kirke mandag 6. februar
  • Stavanger - konsert i Stavanger katedralskole 11. februar.
  • Sandvika - Bærum kulturskole arrangerer konsert på Kunnskapssenteret 4. februar kl. 14.00.