Våre prosjekter 2020-2021

Kjære medlemmer og klassiske gitarentusiaster!

Den 12. juni 2020 holdt FFKGN sit første digitale årsmøte. Under dette møtet presenterte vi handlingsplanen for 2020-2021. Det sier seg selv at pandemien har satt en stopper for mye, men vi planlegger videre med tanke på lette/opphevelse av restriksjonene.

Vi har jobbet med jevn tilstedeværelse på sosiale medier (Facebook) der gitarrelaterte hendelser (konserter, nyheter og artikler) blir synliggjort. Vi vil fortsette dette arbeidet i inneværende sesong.

Februar 2020 arrangerte studenter, amatører og profesjonellei Den klassiske gitarens dag (DKGD) på 14 forskjellige steder rundt om i landet.

Vi spanderte i år et handlenett med FFKGN-logo til alle som deltok, og vi vil fortsette med å gi en liten oppmerksomhet til alle som deltar på kommende arrangementer

Et annet av våre tiltak for å øke interessen for klassisk gitarar var å sponse en konsertserie til vinneren av konkurransen i Guitar Nordic som Vi har planlagt å fortsette med lignende tiltak med f.eks. 1. pris vinnere av UMM som dermed kan være gjesteartister ved DKGD-arrangementer Send oss ​​en epost hvis kulturskolen/laget ditt ønsker å være vert for en konkurransevinner!

Det sier seg selv at ingen av våre aktiviteter og tiltak ville være mulig uten støtte fra våre medlemmer. Norge har stor aktivitet når det gjelder klassisk gitar, og det er vårt mål å gjøre dette mer synlig. Denne nasjonale plattformen er helt avhengig av at gitarister, gitarlærere, studenter, foreldre og entusiastiske amatører støtter oss ved å bli medlem, informere andre og gjøre en dugnadsinnsats.

Styret i FFKGN